Volgers

zondag 19 december 2010

Winterbanden 2010/32



Gisterenavond waren eindelijk twee hele sokken klaar met de leuke naam Winterbanden. De maandsokken van de Yahoo sokken- en wantengroep, ontworpen door Nederlandse Dirkje in het Hoge Noorden van Finland. Ze heeft haar inspiratie opgedaan aan de winterbanden van de auto en het bandenprofiel omgezet in een sokkenpatroon dat toe up gebreid wordt. Erg leuk patroon, dat ik mocht testbreien, maar waar ik de tweede sok maar niet klaar kreeg omdat mijn concentratie zo slecht was. Deze tweede sok is weer heel veel uitgehaald. Voor de laatste kuur ging het breien redelijk dus dacht ik, eerst de hiel voorbij en dan zal het been wel lukken. Nou niet dus.... Ik had al meer dan twee patroonherhalingen af toen ik in de gaten kreeg dat ik het patroon van het voorbeen doorgebreid had op het achterbeen, terwijl dat patroon gewoon voor m'n neus lag. Balen, maar wat nu? De eerste sok had ik wel goed gebreid op het achterbeen, dus zo laten kon niet. In alles uithalen had ik geen zin natuurlijk, dus ik heb elke steek laten vallen en met een haaknaald opgehaald. Was ik daarmee bijna klaar, had ik dat weer niet goed gedaan. Opnieuw dus. Maar nu is het goed.
De wol en de kleuren zijn mooi; Scheepjes Invicta Coloris in diverse grijstinten en die passen natuurlijk prima bij een patroon wat over autobanden gaat.
Geweldig patroon Dirkje! Bedankt!!!

Finished the monthly pattern of the Dutch Yahoo socks and mittens group. Pattern was designed by Dirkje from the Netherlands, but living far up north in Finland. She got inspired with the winter tyres of her car and made a sock pattern of the tyre profile. I was lucky to test knit this sock. Because of BC I was not able to finish the second sock until now. My chemobrain gave me a lot of trouble in doing that. Yet I made it and I'm happy with the result. I knitted with Scheepjes Invicta Coloris with different colors gray really matching with those winter tyres! Great pattern Dirkje!

Geen opmerkingen: