Volgers

zaterdag 6 februari 2010

Double twisted rib neckwarmer

Deze week zag ik deze "nekwarmer" als onderdeel van een set die iemand op de Duitse Yahoogroep had gebreid en ik vond hem erg leuk. Dus ik naar de winkel en op zoek naar een sprekende kleur wol, want dat wilde mijn dochter graag hebben. Ik kwam uit bij HWS Markoma Toronto in kleuren fuchsia. Het is een dikke draad opgebouwd uit een zwarte dunne draad die de vrijwel ongedraaide wolvezels bij elkaar moet houden. Ik had vier bolletjes van vijftig gram gekocht zodat ik de 300 meter garen die in het patroon staan ook werkelijk had. Ik moest twee keer afkanten want de eerste keer kwam ik niet uit. Mijn dochter kan hem ook twee keer rond haar nek draaien als ze dat zou willen. Het was echt leuk om dit ding te breien. Het licht is niet meer zo helder, dus het is moeilijk om zonder flits een foto te maken. 


I saw this neckwarmer knitted by someone from the German Socken-Kreativ-Liste and just liked it. Went to the shop and bought this thick yarn. It has a black thread with rather untwisted link wool.
‘The light is fading. So it’s hard to take a picture without a flash. I had to do the cast off two times, because I wanted to finish all of the four skeins. I succeeded the second time.
My daughter can wear it two times around her neck also.
Really fun knitting this. And the yarn turns out very well with it.

1 opmerking:

Frea ( frea@windloeg.nl ) zei

Hoi Erry

Is heel mooi geworden de nekwarmer. Zal je dochter blij mee zijn.

Groetjes Frea