Volgers

zaterdag 28 februari 2009

Schneeflocke in progress



Vandaag heb ik mijn eerste sok van de Duitse Yahoo groep klaar gekregen. Het patroon is oorspronkelijk in wit en blauw, maar ik vond deze kleuren erg leuk. Het heet een "Hebemuster" en het is echt goed opletten waar je bent. Twee naalden van beide kleuren zijn twee volledige naalden, maar je breit de kleuren apart en slaat dan de steken van de andere kleur over.  Net als Feenwald een patroon van Alpenfee. Echt heel bijzonder. Nu de tweede sok nog....
Heute habe ich mein ersten Sock der Deutschen Socken Kreativ Liste fertig gekriegt. Das Muster ist ursprunglich in weiß und blau; nur fand ich diese Farben sehr schön. Es ist ein "Hebemuster" und man muß ganz gut dabei sein mit seinem Kopf. Zwei Nadeln met beide farben machen zwei völligen Nadeln, nur strickt man die Farben einzeln und strickt nur die Maschen der Farbe womit man strickt in jenigen Nadel. Gleich wie Feenwald ein Muster von Alpenfee. Wirklich sehr schön. Jetzt los zum zweiten Socke....
Today I finished my first sock off the German Yahoo-group.  The pattern is written in white and blue, but I liked these colors better. It's a "Hebemuster" and you really need to pay attention while knitting. Two needles with both colors are two whole needles. You knit the needles with only one color at a time, skipping the stitches that are of the other color. This pattern is also made by Alpenfee, just like Feenwald. It's really special!. Now off to my second sock....

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Erry,
Deine Schneeflocke gefällt mir sehr gut! Erinnert mich an... - ja, an Schneeflocken bei Sonnenuntergang am einem klirrend kalten Wintertag.......
Liebe Grüße
Silke

Creative Chaos zei

Schitterend !! Hele mooie kleurtjes en patroon !!
Patti xx

Line zei

Ik vind deze kleurencombinatie heel mooi. Met twee kleuren breien doet mij een beetje huiveren ik vind het heel moedig dat jij dit aandurft. Nu nog nummer twee