Volgers

zondag 22 februari 2009

Handwerkbeurs Zwolle


Gisteren ben ik naar de Handwerkbeurs in Zwolle geweest. Mijn recentere breiwerkjes mee en een grote tas voor de aankopen. Eerlijk gezegd was ik nog nooit naar zoiets geweest. Ik vond het indrukwekkend! Wat een mensen (oké vooral vrouwen, maar toch...), sommige rijen waren duurzaam verstopt. Eerst ben ik over de beurs gelopen en als één van de eerste dingen ben ik mijn Ravelrybutton gaan zoeken. Dat was grappig, zo'n herkenbare button. Een heel aantal mensen gesproken die ik wel van Ravelry-naam kende, maar niet van gezicht. Allerlei soorten nieuwe en oude wol. Van alles geprobeerd te voelen. Bij de tweede ronde ben ik mijn slag gaan slaan. Een grote hoeveelheid Kaunimeters ingeslagen in paarsrode kleuren voor een vest of trui. Tweemaal storm in Wolhalla; Delfts blauw en Gelderse heide. Wat een prachtige kleuren! Een bol Tinidad van Trekking Hand Art, wauh!. Groen, paars en lichtblauw. Een Trekking XXL in zwart met kleine kleuraccentjes voor een vriend die eigenlijk geen kleurtjes in zijn sokken wil. Twee bollen Superba Safari, nog nooit van gehoord, maar met prachtige kleuren. De mevrouw op de kraam was erg aardig en pakte gelijk nieuwe bollen, omdat iedereen die andere al had vastgepakt. Toen ben ik gaan zitten breien aan de sokkentafel. Yvonne had al gemaild met een foto, dus ik wist hoe die eruit moest zien. Ik had mijn Salidasok meegenomen en heb heerlijk zitten breien. Die kans heb ik niet vaak om zolang te breien zonder iets anders te moeten gaan doen. Veel mensen spraken me ook aan over de sok (Janneke echt waar, de complimenten van bijna iedereen!), die ze allemaal erg mooi vonden. Daarna ben ik nog een keer rond gegaan en heb toen toch nog een streng Estlandse kantwol gekocht in donkerrood en zwart. Met oud en nieuw heb ik het boek van Nancy Bush over Estonian Lace gekregen en dat lijkt me nu mooi om eens te gaan maken. Ook heb ik nog twee setjes sokkenpennetjes maat 1,5  gevonden. Die wilde ik altijd nog hebben.  Ik was met man en een dochter gekomen naar Zwolle. Nadat ik de IJsselhallen verlaten heb, kostte het nog enige moeit om ze terug te vinden, want er was carnavalsoptocht in Zwolle. We hebben een kop koffie gedaan in de Irish Pub en daarna gegeten in La Bodega, een tapasbarretje. Erg klein, constant alle tafeltjes bezet en heerlijk eten! Het was echt een geslaagde dag.

Geen opmerkingen: