Volgers

zaterdag 11 oktober 2008

Noromuts


Deze vakantie heb ik me onder andere met de maillot voor mijn dochter
bezig gehouden, maar dat breit een stuk langzamer dan een paar sokken
natuurlijk. Dus om toch wat klaar te hebben heb ik een mutsje voor
haar gemaakt (in het rond gebreid, dat wel) van een bol Norowol die
ik nog niet bestemd had. Het patroon vond ik op Ravelry en het lijkt
op een ouderwetse rieten bijenkorf. Je breit voortdurend een viertal
naalden links en een viertal naalden rechts en na verloop van tijd
minder je in elke serie rechtse naalden tien steken. Daarmee krijg je
een soort punt bovenop de muts. De Norowol die ik heb gebruikt leent
zich er bijzonder mooi voor omdat die de kleuren van de regenboog
heeft en elke linkse rand (van vier naalden links) die naar buiten
ligt heeft zo een andere kleur. Nu maar hopen dat het haar past. Een
echte aanrader voor mensen die nog een kadeautje moeten maken voor
iemand vind ik, want het ding is echt zo af.

In meiner Urlaub habe ich mich ledig gehalten mit Stricken an meiner 
Strumpfhosen. Weil das eine art Arbeit ist die mehr Zeit fragt als 
ein Paar Socken laßt sich raten. Deswegen habe ich auch was anderes 
gemacht. Eine art Bienenkorbe als Mütze, und natürlich mit vier 
Nadeln. Ich benutzte eine Knauel Norowolle die ich noch nicht 
bestimmt hatte und es zieht zehr hübsch aus! Meistens wegens 
verlaufen der Farben. Das Muster fand ich auf Ravelry und ich 
brauchte nur 33 Gramm! Vielleicht kann ich ihr noch ein Paar 
Handstulpen dazu machen, weil sie sowas gerne hat.
Als Weihnachtsgeschenk ist es meine ich auch toll weil man es sehr 
schnell stricken kann.

5 opmerkingen:

Me zei

Wat een ontzettende leuke muts.

Sabs zei

Woooww.. wat een leuke muts.
Ik wil ook wel zo een :)
Groetjes
Sabine

Line zei

Deze is echt super leuk. Moet ik echt onthouden.

Anoniem zei

waar op Ravelry vond je dit? ik vind t beeeeldig!

groetjes, Mincka

Erkenraadje zei

Ha Mincka, Je vindt hem via deze link: http://members.home.nl/tdpj/Patronen/Noro_hat/Noro%20hat.htm
Groet Erry