Volgers

zaterdag 4 oktober 2008

Maillot onderweg (vervolg)


Het eerste motief heb ik aan de zijkant van het linkerbeen gebreid. Ik heb er lang over gedacht en veel over gevraagd aan allerlei mensen. Ik voel me erg onzeker over dit werkstuk, maar de beste manier is om maar gewoon door te breien. Uithalen kan altijd nog, hoewel ik dat steeds probeer te voorkomen. Wat ik wel heb opgepikt is dat ik steeds ook in de gaten moet houden of het past door het gewoon aan te doen. Maar de maillot is niet voor mij en mijn dochter is niet steeds voor handen. Wel heb ik de dikte van haar been op allerlei hoogtes erbij gemeten en opgeschreven op mijn briefje. Op het oog leek het bovenbeen mij erg wijd te worden, maar na het meten bleek dat erg mee te vallen. Ook heb ik alle goede ideeën en patronen verzameld om steeds erin te kijken.

Ik brei op naalden nummer 2,5 mm. en ik heb voor de helft van het broekje en een stuk bovenbeen nog geen halve bol nodig gehad. Ook heb ik een stuk gebreid op een rondbreinaald, op een of andere manier brei ik daarmee een stuk strakker. Dat heb ik weer veranderd in losse naalden.

Geen opmerkingen: