Volgers

zondag 5 oktober 2008

Feenwald verpaart!



Eindelijk mijn eerste paar sokken voor mezelf klaar! Het is de SBS van de Duitse sokkenbreigroep 'Feenwald' een zeer uitdagend patroon waar ik heel wat tijd en wol aan besteed heb uiteindelijk. Over 70/74 steken met naalden 2,5 mm met Trekking XXL en voor dit paar sokken gebruikte ik 65 gram wol voor schoenmaat 39. Net op tijd klaar, want het begint hier te koud te worden voor blote voeten...
Na endlich habe ich mein erstes Paar Socken nur für mich selber fertig! Es ist das Monatsmuster der Deutscher Gruppe, ein sehr aufregendes Muster das mir viel Zeit und Wolle fragte im Ende. Ich nadelte mit 2,5 mm. über 70/74 M. mit Trekking XXL und ich brauchte 65 Gramm Wolle für Schuhgröße 39. Gerade in Zeit fertig weil es hier immerhin etwas kälter wird......

3 opmerkingen:

dickysweblog zei

wow Erry, prachtige sokken vind ik deze, schitterende herfstkleuren ook.
Gek he, dat je je bijna schuldig gaat voelen om eens voor jezelf te willen breien; ik herken het gevoel :-(

Maar,... ook ik heb intussen een paar wolletjes voor mijzelf uitgezocht , gisteren online besteld bij mijn vertrouwde online winkeltje in Dordrecht.

Ik heb de link naar je blog nu op mijn buroblad gezet, dan kan ik zo af en toe eens heerlijk komen spotten hier ;-)

'k Heb ook net een weblog voor mijzelf geopend, maar die is nog helemaal leeg.....

groeten van dicky, ik hoop je binnenkort eens te gaan ontmoeten hoor, samen met J.

Fijne (brei-) vakantie nog verder !

Me zei

Wat mooi Erry, ze zien er prachtig uit.

Sabs zei

Wat een mooie sokken! Ik vond het patroon wel aan de moeilijke kant, maar als ik deze sokken nou zie denk ik dat ik er binnekort ook maar eens aan begin.

Groetjes Sabine

bedankt voor je reactie in mijn blog :)
Ik ga je blog in mijn lijst zetten, dan kan ik je makkelijk weer vinden.