Volgers

donderdag 15 september 2011

Tessera 2011/28



Nu laat ik deze sok ook nog even zien. Deze sok is de maandsok voor de Duitse Yahoo groep.
Moest er eentje af hebben voor de foto. De tweede staat op de pennen, net als de tweede Serena’s C.
De Tessera SKL is een sok met reliëf. Ik kreeg het idee toen ik voor mijn zoon vierkantjes aan het breien was in rechts en averechts. Toen dacht ik dat doe ik in driehoekjes ook nog een keer. En daarna zag ik een heel oude foto van een sjaal met dergelijke reliëfdriehoekjes en toen was ik verkocht. De foto laat vooral de wol zien helaas. Gescoord bij Wolhalla van Tausendschön. Maar is het wel een leuke sok geworden. Makkelijk om groter en kleiner te maken.
Op het laatst werd ik wel zenuwachtig. Bang dat ik het niet zou halen..... Er is inderdaad nog maar een heel klein beetje wol over.

1 opmerking:

Nadelwerke zei

Hallo Erry,
danke für das schöne Muster!
Hier kannst du meine Tessera-Variante sehen:
http://nadelwerke.blogspot.com/2012/02/tessera-for-men.html
Liebe Grüße
Cornelia