Volgers

donderdag 15 september 2011

Spin a Yarn



Gisteren naar Bovey Tracey geweest aan de rand van Dartmoor National Park in Devon. Volgens de dames van de British Knitters op Ravelry bevindt zich daar de wolwinkel die je niet mag missen: Spin a yarn.
De beide dames waren allerhartelijkst en we kregen zelfs een kop thee aangeboden. Mijn man vermaakte zich met zijn meegebrachte boek, terwijl ik op mijn gemakje de winkel doorsnuffelde. Ik was op zoek naar kantgaren voor een bruidssjaal. Ik heb gekozen voor Angel van Debbie Bliss en voor het Lace garen van Touch uit Nieuw Zeeland. Het Touch garen is een 2ply van 100% Merino. En Angel 75% Super Kid Mohair en 25% Zijde.
Voor mijn man heb ik nog twee bolletjes Shoeller & Stahl gekocht. Eentje in beige en eentje in een mengeling van wit, grijs en paars.
We lunchten in het Terrace café dat op de eerste verdieping van het Crafst Centre zit in een oude watermolen. Echt enorm lekker en goede koffie op de koop toe.
Jullie snappen het al, ik heb mijn dagje gehad.
Mijn man ook, want op de terugweg zijn we langs de witte weggetjes gereden op de kaart. “Unsuitable for vehicles wider than 2.1 m”. Vraag ik mijn man, hoe breed is onze auto?? Zegt hij twee meter! Vijf centimeter aan twee kanten over is niet heel veel! En dan komt er ook nog verkeer van de andere kant…….
Ik was zo blij toen we weer een fatsoenlijkere weg op draaiden…..!

Geen opmerkingen: