Volgers

vrijdag 22 oktober 2010

Cowlsjaal af


Mijn sjaal ligt te drogen op de strijkplank. Het is een in het rond gebreide colsjaal. Dus een soort buis met een gaatjes patroon. Redelijk simpel, maar owh wat heb ik vaak fouten terug moeten steken.... Het zijn dichtgebreide driehoeken afgewisselde met gaatjesdriehoeken. En dat een keer naar links en een keer naar rechts. Ziet er erg leuk uit.
Gebreid van een knot wol die ik kreeg opgestuurd uit Amerika. Bij de juni uitdaging van de Ravelrygroep Sock Knitters Anonymous had ik prijs.... Het is een mengsel van een beetje Nylon, meer Cashmere en vooral Merino. Hand geverfd door String Theory. Het wolletje heet Caper en is geverd als Beach Plum, dus water en pruimen kleuren zal ik maar zeggen. Mooie blauwen en paarsen en zo wonderlijk zacht.
Leek me wel wat om een mooie chemosjaal van te maken.
Het patroon heet Fresco Basket Whip Cowl en is ontworpen door Laura Patterson.

Geen opmerkingen: