Volgers

zaterdag 3 april 2010

Who knows?

Wie (her)kent deze coconvormige woldingen? Mijn moeder heeft haar wolvoorraad opgeruimd en mij negen zakken vol gegeven. Bijzonder aardig om wol terug te vinden van truien die ik veertig jaar geleden heb gemaakt. Tussen al die garens vond ik een aantal gekleurde en ongekleurde coconvormige woldingen die er in ieder geval zelfgesponnen uitzien. Hoe komt die vorm tot stand? Ik heb vroeger wel met een spintol gewerkt, maar anders niet. Deze vormen ken ik niet.

Who knows these wool forms? My mother cleaned her stash out and gave me nine big bags full of yarn. Really special to find wool I knitted a sweater some 40 years ago. In between the yarns I found some cocoonshaped wooly things that look at least self spun. But what about the form? I never spun my own wool, so maybe that's why I'm puzzled 

Geen opmerkingen: