Volgers

dinsdag 27 april 2010

Dikke sokken 2010/11



Van mijn moeder heb ik zakken vol wol gekregen. Deze wol zat er ook bij. Opgebouwd uit zes dikke draadjes, 2 blauw, 2 rood met wit en 2 groen met wit. Geen idee welke wol dit is. Heb er een paar sokken van gebreid en heb enorm gesukkeld voor ik de juiste steekverhouding had. Kwam uiteindelijk uit op naalden nr.6 en 24 steken opzetten. En dan ben je natuurlijk wel zo klaar. Gebreid voor een vriend van me die enorm is afgevallen door een akelige darmziekte en die nu volgens mij daarom vast koude voeten zal hebben. Anders geeft hij ze maar weg, zou ik zeggen.

Meine Mutter hat ihre Wolle geräumt und sie meistens mir geschenkt. Dabei war diese Wolle. 6-Facher Wolle ,mit blau, rot, grün und weiß. Keine Ahnung welche Wolle es ist. Hab davon ein Paar Stinos gestrickt. Es dauerte ein Weil bevor ich wußte welches Nadelspiel und wieviel Maschen ich brauchte. Am Ende war das Nadelspiel 6 mm. und 24 Maschen. Dann ist man schon schnell fertig.. Für einen Freund, der wegen einer Darmkrankheid sehr viel abgenommen hat. Also wirt er bestimmt kalte Füße haben....

Geen opmerkingen: