Volgers

maandag 5 april 2010

Mittens for Dorcas


Op het moment ben ik aan het proberen om wantjes te breien. Leken mij op een sok zonder hiel, maar dan met een duim. Die duim was nog het spannends, maar oefening baart kunst. Uit een rest wol van een paar dikke sokken heb ik een zestal wantjes gebreid. Ze zijn alleen allemaal verschillend door het grote rapport van de wol. Maar dat is op zich ook wel schattig.
Mijn moeder had haar wolvoorraad opgeruimd. 9 Vuilniszakken brachten de kinderen van een bezoekje aan oma mee. Gisteren kwamen daar nog vier vuilniszakken en een doosvol bij. Oef zeg. De meeste wol heb ik overgedaan aan Dorcas, die om breiwol vroegen via een lid van onze gemeente. Toen ik vroeg wat daarmee gedaan werd, bleken er her en der dames te breien aan truien, sokken, sjaals en mutsen. Kunnen ze met die voorraad van mijn moeder tenminste even toe....
Maar ze had nog van niemand wantjes gekregen. Dus dacht ik dat ga ik eens proberen. Ik heb best wel wat restjes. Op dit moment staat de teller op drie paar wantjes. Elk wantje weegt tien gram en heb ik met 32 steken opgezet.

Geen opmerkingen: