Volgers

dinsdag 18 september 2012

Sokken uit Erremu

Wat een leuke ontmoeting heb ik gehad in Arnemuiden. Ik was erheen gegaan om de Visleurster op de foto te zetten omdat ik die wilde opnemen in mijn patroonbeschrijving. Blijkt er al jaren een handwerkwinkel op de markt te zitten van Jeanet Jaffari-Schroevers! Ze heeft ook een blog: Blij dat ik brei. We raakten aan de praat en het kwam over de visserstruien van Arnemuiden. Ik kocht er een van de laatste exemplaren van de glossy die Arnemuiden moet promoten. Vrijwilligsters hebben de twee visserstruien opnieuw gebreid en die zijn zeer professioneel weer gefotografeerd. Echt heel mooi! Uit het blad las ik ook dat Arnemuiden ooit het Rotterdam van Europa was. Vele, vele schepen lagen daar te wachten om gelost te worden.
Zoals altijd had ik mijn breiwerk bij me en dat was op dat moment de sok met het slangenmotief van de visserstrui van Arnemuiden.  Via de link naar de blog van Jeanet kom je terecht bij haar kant van deze toevallige maar zeer gezellige ontmoeting!

Geen opmerkingen: