Volgers

zaterdag 26 maart 2011

Boeken

110211
Lichaam van de dood door Elizabeth George. Lastige start met lezen van deze weer overmatig dikke pil. Meerdere verhaallijnen die op het oog helemaal niets met elkaar te maken hebben. Eén verhaallijn staat me ernstig tegen, na een aantal keren sla ik die in de rest van het boek over. Daarmee blijft het boek goed leesbaar en blijft mijn weerzin ook hanteerbaar. De titel slaat weer nergens op... Jammer!
110121
Onvoltooide zomer van Peter Robinson, een inspecteur Banks mysterie. Leest als een trein. Maar waarom zijn politie-inspecteurs toch bijna altijd mislukkende types op relationeel gebied? Deze is verder niet erg mopperig of teveel drinkend, want dat zit er ook vaak bij.
110107
De breuk deel 1 Nellie Fisher van Beverly Lewis. Een nieuwe serie Amishverhalen. Boeiende mensen zijn dat toch. Dit boek beschrijft de worsteling van de groep rondom het wel of niet goedvinden van vernieuwingen en de consequenties van die worstelingen.
101213
Schijnbeeld van Peter Robinson, een inspecteur Banks mysterie. Vanwege de chemo lees ik deze in het Nederlands. Heb nog een stapeltje in het Engels liggen. Tot nu toe erg boeiend. Echt, hoewel ik meestal vrij snel in slaap val. Overdag is lezen niet makkeijk. In de krant lees ik ook vooral de koppen. Verdiepen lezen en praten is erg vermoeiend merk ik, en aan het begin van de kuur nog meer dan aan het einde. Vooral een zoekende en denkende inspecteur Banks. Het boek boeit me absoluut en ik ga de plot ook niet verklappen.
101026
De laatste zomer van Tatiana de Rosnay
Een broer en een zus gaan terug naar de plek waar ze als kind altijd op vakantie gingen, tot het jaar waarin hun moeder overleed. Ze gaan op onderzoek uit, nadat er al die jaren gezwegen is over haar dood. Ze vinden heel verrassende dingen.....
101009
Vandaag gekregen: Een keukenmeidenroman van Katrhyn Stockett.
101017 Vannacht de eerste drie hoofdstukken gelezen. Het boek gaat over de tijd dat blank en zwart in Amerika gescheiden moesten leven. Maar de hulpen in hun witte uniformen moesten wel de kinderen opvoeden, het zilver poetsen, maar mochten niet op de eigen wc. Er moest een apart toilet komen voor de hulp.... Triestheid die met een vrolijke schwung geschreven wordt. Benieuwd naar de rest van het boek....

1 opmerking:

Ellen zei

Hoi Erry,

Ik heb net bekeken wat je allemaal gelezen hebt. Een aantal boeken heb ik ook gelezen.
Nog een aanrader voor jou:
Ontsnapt geschreven door Carolyn Jessop. Gaat over een vrouw die met haar 7 kinderen uit een sekte ontsnapt. Fundamentalistische Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen. Ik vond dit boek erg goed.
Hoe gaat het nu met je?
Groetjes, Ellen (breimuts2)