Volgers

vrijdag 17 juli 2009

Testbreien Celtic Chain



Gisteren zat ik in de trein te breien aan mijn testsok, komt er een ouder echtpaar achter me zitten. Zegt mevrouw voor ze gaat zitten tegen haar man. Kijk die vrouw breit sokken, maar het zijn maar kleintjes. Draai ik me om en steek ik mijn hand in mijn sok om te laten zien dat ze toe-up gebreid worden en dat ze echt heel groot aan het worden zijn. En terwijl ik dat zeg, zegt ze: En ze breit ze ook nog verkeerd!
Anders mevrouw, zei ik, anders. Met een patroontje aan de zijkant van de voet omhoog (heb ik nog nooit gedaan) en dus ook heel grappig.
Mevrouw zat ondertussen en keek naar buiten...
Mijn sok brei ik met het patroon van Diana, die in de Duitse Yahooclub een testsok heeft uitgezet. Je breit hem toe-up en er zitten Keltische knopen aan de zijkant van de voet. Er wordt in een driehoek aan de zijkant gemeerderd voor de hiel, apart hieltje verder dat ik nog niet eerder gebreid had en een verdraaide ribbel als boord waarbij aan de zijkant de Keltische knopen van de zijkant van de voet weer doorlopen.

Gaaf om te zien en lang niet zo moeilijk als ik eerst dacht....
Gestern war ich im Zug und strickte an meinen Test-Sock. Da setzte sich ein älteres Ehepar hinter mich. Sagte die Frau bevor sie sich setzte zu ihrem Manne. Guck mal, die Frau strickt sich Socken, aber es sind nur ganz kleine Socken! Da habe ich mich umgedreht, mit meiner Hand im Sock und zeigte ihr daß meine Socken Toe-up gestrickt werden und daß die Socke wirklich schön groß waren. Und weil ich daß sagte, sagte die gnädige Frau. Und sie strickt die Socken auch noch falsch!
Nur anders, sagte ich, nur anders. Mit einem muster an der Seite der Fuß, daß habe ich noch nie gemacht. Richtig lustig zum stricken! Aber die Frau hatte sich gesetzt und schaute durch das Fenster hinaus.
Das Test Muster von Diana ist wirklich lustig, und gar nicht schwierig zu stricken! Bin sehr froh daß ich mit stricken darf! Hab’mich entschieden für einer lila Farbe von ONline Supersocke 100 Bambus Color. Mit der gleiche Wolle habe ich die Tulpenkraxler gestrickt und die hat mich sehr gefallen. Beim Lila gibt es ein Bißchen Blau. Am Abend ist es aber richtig schwer zu stricken mit dieser Farbe habe ich gemärkt.
Jetzt bin ich noch dran wie lange ich das Bein mache...

1 opmerking:

Serena zei

Anders... dat woord zal ik onthouden! Ik denk dat het beter werkt als uitleggen wat je doet. Ook ik word vaak op mijn "verkeerde" sokkenbreien aangesproken in de trein ;-)