Volgers

zondag 12 januari 2014

At Joyce's 2014/02

















































Toen mijn schoonzus een enorm mooie bol wol meebracht van vakantie vanuit Paderborn in
Duitsland, wist ik meteen wat ik ervan wilde gaan maken. Enige maanden geleden mocht ik
een handgebreide doopjurk van een collega uitgebreid fotograferen. De jurk was gebreid door
haar grootmoeder die naar Canada geemigreerd was. Er zat een lace panel in de jurk dat op
kleine tulpjes leek, maar dan op zijn kop. In Nederland werd er voor de oorlog en in de oorlog
veel gebreid. Ook veel kantpatronen zoals ik op mijn eigen familiefoto’s kan zien. Mijn
collega is nu van Canada naar Nederland geemigeerd en heeft haar schitterende doopjurk
meegekregen.
En terwijl ik het patroon in een sok aan het breien was, draaiden de tulpjes om...

When my sister in law brought me a very nice skein of yarn from Paderborn in Germany,
where she went for a holiday, I knew at ounce what to make out of it. Some months before I
was allowed to take pictures from a beautiful hand knitted baptism gown from a colleague. I
took several detailed pictures too to figure out the lace panel pattern. It looks like little tulips
upside down, yet I could not find it in my knitting dictionaries….
Her grandmother knitted it, being emigrated from the Netherlands to Canada, and now my
colleague made her way back to the Netherlands together with this beautiful gown. In the
Netherlands a lot of lace was knitted during pre war and war times.
As I was knitting this lace panel pattern in cuff down socks, the tulips turned upside up….

Nederlands patroon
English pattern

Geen opmerkingen: