Volgers

vrijdag 24 juni 2011

Ook Hermione 2011/14



Nog een paar Hermione sokken af. Ze zijn gebreid met Trekking XXL waarvan ik nog een bol in mijn voorraad had zitten. Zo'n drie jaar geleden heb ik er al drie paar sokken meegebreid, omdat mijn man dit zo'n mooie kleur vond/ vindt. De sokken die ik met deze wol drie jaar geleden gebreid heb zijn nog helemaal prima. In tegenstelling tot de sokken die ik in oktober met een blauwe tweedkleur breide. In die tijd een grote bezoeking voor me vanwege de vele kabelkruisingen. Deze sokken zijn in een gewone sokkenwas op 30 graden helemaal vervilt uit de machine gekomen. Net of de Trekking XXL aan het veranderen is geweest....
Dit keer maar een centimeter of vijf uit moeten trekken omdat één van de naalden "ineens" in een andere patroonnaald zat dan de andere twee. Het blijft merkwaardig om mee te maken ...... Maar ze zeggen dat het echt overgaat.

Another pair of Hermione's socks. Knitted with Trekking XXL that I had left in my stash. Some three years ago I knitted three pair of socks with this yarn for my hubby because he liked/ likes the colors. This time I needed to frog just about five centimeters because one of the needles "suddenly" was in another needle of the pattern than the others. It is still mysterious how my brain works..... But they say it really will go away one day.

1 opmerking:

Hetty zei

Wat zijn dit toch mooie sokken geworden,wat heb je die prachtig gebreid het lijkt net of ze op de machine zijn gebreid zo keurig.
De kleur ook mooi groetjes Hetty.