Volgers

maandag 8 november 2010

Amandahoed af...

Voor de zekerheid maar een extra muts gebreid. Deze is gebreid met een patroon van Ravelry, genaamd Amanda. Ik heb er vrij dikke, maar ook lekker zachte wol van Schachenmayr, Divari Color, voor gebruikt in allerlei aardetinten. Hoewel het label aangeeft dat je de wol breit met naalden 6 of 7 had ik met 4,5 al een goede stekenverhouding. Het patroon is niet erg moeilijk, een soort van koker in fantasiesteek onderbroken door een paar naalden in ribbels. Maar zoals met alle breien op het moment, heb ik de muts ongeveer twee keer gebreid, omdat ik elke naald weer verkeerd uitkwam. Toch maf om het idee te hebben dat je goed oplet en iets goed doet en dat dan de volgende toer blijkt dat je het gewoon helemaal niet goed hebt gedaan. Na ja, die concentratie wordt de komende weken ook weer beter tot aan de volgende kuur. Maar een gekke gewaarwording is het wel....

2 opmerkingen:

Unknown zei

Hoi Erry,

Mooi mutsje is dat geworden. Lijkt me lekker warm.
Gaat het een beetje?

Groetjes, Ellen (breimuts)

Anoniem zei

Hihih, mijn moeder had dat met haar dagboek. De eerste dagen na de kuur werd haar handschrift steeds onduidelijker, en dan weer steeds normaler. Vreemd, toch, dat je zelf toch denkt dat je alles normaal doet, en dat je normaal denkt, en dat dat achteraf helemaal niet zo blijkt te zijn.

Groetjes,

Maartje