Volgers

donderdag 18 december 2008

Striped Noro-socks


Mijn andere dochter wilde erg graag nog een paar Noro-sokken maar dan
met streepjes. Dat heb ik gedaan met een patroon van Ravelry. Om de
vier naalden wisselen van kleur. De bol heb ik eerst half afgewonden
en doordat het een lang rapport heeft krijg je vanzelf een gestreept
kleurcontrast. De bol zelf heeft vooral blauwe en groene tinten met
een beetje oranje.

Meine andere Tochter wollte gerne noch ein Paar Noro-socken aber dann mit Streifen. Dazu habe ich ein Muster von Ravelry benutzt. Jede vier Nädel wechselt die Farbe. Dazu habe ich meine Wolle halbiert und wegen das Rapport daß sehr lang ist, gibt es dann kontrastierenden Farben. Die Wolle hat meistens blaue und grüne Farben mit ein Bißel oranien.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Prachtige sokken dat zeker.
Maar hoe zijn je ervaringen met de sokken, bij mij zijn ze na 3keer dragen totaal doorgesleten.
Dat maakt mij huiverig, voor die prijs.

Misschien heb ik gewoon pech gehad.

Groetjes Dagmar

Anoniem zei

Dat noro is toch wel mooi spul hoor. Prachtige sokken.

(enneh, mijn bankrekening is nu heel blij met mijn wolallergie :P)

Anoniem zei

Maar Lieke, ik heb de indruk dat de wolvrije garens ook aardig aan de prijs zijn.

Groetjes Dagmar

Netty zei

Wow, da weiss ich endlich, wie der Farbverlauf ist. Dieses Knäul habe ich nämlich auch. Sieht super aus!
Tolle Seite. Darf ich öfter vorbeikommen?

LG von Netty