Volgers

zondag 21 september 2008

Eerste paar toe-ups is klaar!




Gemaakt met OPAL Regenwoud, "Kasimir der Draufgänger" in maat 41/42. In totaal had ik 62 gram wol nodig dit keer. 56 Steken op naalden 2,5.

Patroon: "Diamond Lace Socks" uit Vogue Knitting 'The Ultimate Sock Book' van Joan McGowan-Michael.

Deze sok heb ik wel vijf keer uitgehaald. De eerste keer was natuurlijk het ergst! Bijna klaar, maar toen was ik vergeten op het beenstuk het patroon rond te breien. Zat er nog een soort van zool aan de achterkant van het been. En uithalen van een lacepatroon is lastig... Later kreeg ik diverse tips. Op een lager niveau naalden doorsteken bevalt me nog het beste. Nadelen van een kant en klaar patroon is dat je denkt dat het goed is. De laatste keer uithalen was in de eerste sok en betrof de boord. 4K,4P over een aantal van 56 steken levert op den duur een rare boord op. Dus weer uithalen en toen 4K,3P gedaan en dat ging prima.

Geen opmerkingen: