Volgers

vrijdag 15 augustus 2008

Sokken breien



Hoewel ik al heel lang geen breipennen vastgehad heb, ben ik weer enthousiast aan het breien geslagen. Dit keer sokken....

Elk jaar kocht ik zelfgebreide sokken op de jaarmarkt van onze kerk, maar vorig jaar waren er geen. Toen ik mijn teleurstelling daarover uitte, zei één van de dames dat ze ze altijd breide in de auto, op weg naar vakantie. De week erna waren mijn man en ik van plan met de auto naar Skye te gaan. Uren nix doen in de auto! Mijn idee, gewapend met bollen wol en breipennen en een oude sok ben ik de auto in gegaan naar Skye. Op Skye aangekomen was mijn wol op, dus heb ik op alle standplaatsen wolwinkels gezocht en nieuwe bollen wol gekocht. Aan het einde van de reis had ik 7 paar sokken af en was ik overgegaan op dunne sokkenwol.

Thuisgekomen ben ik op zoek gegaan naar de wol van Trekking XXL die ik in Wales had gekocht in Fishguard en die mijn man erg lekker vond zitten. Via internet heb ik toen internetwolwinkels ontdekt en een sokkenclub met allemaal min of meer verslaafde sokkenbreisters. Ik weet inmiddels wat dat betekent. Na tientallen paren voor mijn man en kinderen ben ik onlangs begonnen aan een paar voor mezelf. Eén sok is nu af...

Geen opmerkingen: