Volgers

vrijdag 18 januari 2008

Zult en balkenbrij voorbereidingen

Langzaamaan komt er schot in. Nog even en ik heb alles om te beginnen. De balkenbrij kruiderij is nog het moeilijkst te vinden. Boekweitmeel is volop verkrijgbaar in de biologische winkels, maar rommelkruid is buiten Brabant niet te vinden. Op internet gevonden dat het een samengesteld kruid is van nootmuskaat, kruidnagelpoeder, zwarte peper en anijszaad. Tja en dat laatste is dus het moeizaamst te vinden. Maar afgelopen zaterdag liep ik Antwerpen tegen een marktje aan en daar verkochten ze het in een kruidenkraampje.
In een varkenskop had ik niet echt zin, maar mijn schoonmoeder bleek zult en balkenbrij te maken met varkenspoten. Kijk dat is minder ingewikkeld en daar zit volgens mij ook meer vlees aan.

1 opmerking:

Jan zei

Hallo, ik woon in Antwerpen en zou graag een keer Balkenbrij maken. Welke markt was het waar u deze kruiden hebt gevonden? Alvast bedankt voor eventueel antwoord.