Volgers

dinsdag 16 juni 2009

Nancy Bush onderweg naar Roemenië 2009/19


Onderweg naar en in Roemenië ben ik begonnen aan een paar Gentlemen's fancy socks van Nany Bush uit Vintage Knitting. Ik had op de handwerkbeurs in Zwolle een bol gekocht van een voor mij nog onbekend merk: Superba Safari van Rico-design, maar met heel mooie kleuren. Het patroon is op zich vrij eenvoudig, 8 naalden 2L, 2R en dan twee naalden recht; vervolgens 8 naalden 2R, 2L en weer twee naalden recht en zo door gaan. Lastiger is de opgenomen kuitmindering van 80 naar 72 steken (naalden 2 mm.)en schattig is een middenachternaadje in de hiel van een linkse steek. De kleuren zijn een chocoladekleur bruin, iets wit en beige en wijnrood en veel blauwig groen. 
Op het laatst had ik 97 gram wol gebruikt voor een paar sokken maat 45/46 met nog 8 gram over. Meestal houd ik meer over, dus een beetje zenuwachtig was ik op het einde wel of ik het zou halen. Maar, het is weer gelukt...

Auf dem Weg zu und in Rumänien hatte ich Gentlemen's fancy socks von Nany Bush aus Vintage Knitting angefangen mit Superba Safara von Ricoh design. Für mich eine unbekannte Marke aber mit sehr schöne Farben. Das Muster ist an sich nicht sehr schwierig, nur bei der Wade muß mann achtgeben. Ich brauchte 97 Gram für Socken Größe 45/46, also am Ende war ich gespannt ob meine Knäuel genügte. Aber es hat geklappt!

Geen opmerkingen: