Volgers

dinsdag 2 februari 2010

Inverse 2010/3


Deze sokken heb ik gebreid als testsokken voor een mevrouw uit Canada. Ze wilde een paar sokken ontwerpen waarbij je ook op de gladde kant van het werk kunt lopen. Dus ze zijn bedoeld om aan twee kanten te kunnen dragen. Verder heeft ze de spie op de onderkant van de voet geplaatst. Eerst kwam de spie halverwege de hiel de voet op, maar dat vond ik niet zo mooi. Mij leek het mooier om de spielijnen elkaar te laten raken. Dat is in een toe-up-versie volgens mij ook mooier. Dat heeft ze aangepast in haar ontwerp. De steek is mooi: 1L en 1verdraaid R en de volgende toer gewoon rechts. Dat geeft aan twee kanten een apart effect. Het is wel een heel rekbare steek. Van de steek word ik wel blij, maar van de sok eigenlijk niet. Hoewel hij prima zit volgens mijn man, misschien iets te wijd, vind ik het er maar merkwaardig uitzien zo. De wol daar ben ik wel weer blij mee: ONline Linie 3 Supersocke 100. Een naturelkleur met van die bruine tweedstukjes erin. Wat me ook nog nooit gebeurd is, is dat ik de gehele bol zo goed als opgebreid heb aan twee sokken! Terwijl het aantal steken echt niet apart is, 68 st.

Geen opmerkingen: