Volgers

zaterdag 4 oktober 2008

Boeken

080910
Opnieuw 'Een huis in Toscane' van Frances Mayes begonnen te lezen. Onlangs op tv de film "Under the Tuscan sun" gezien die op dit boek is gebaseerd. Nu had ik dit boek al eerder gelezen, maar die film herkende ik niet zo. Daarom het boek maar eens opnieuw ter hand genomen. Het is inderdaad zoals ik het me herinnerde. Het gaat over haar en haar buren etc. De film is inderdaad wel heel erg anders dan het boek. Daar is ze iemand die alle avonturen uit het boek zo'n beetje beleefd in relatie toe een mooie Italiaanse man. Haar eigen man is in de film tot een ex verschreven. Toch merkwaardig dat zoiets moet. Alsof dat boek niet al heel erg goed verkocht werd zonder het in de film geïntroduceerde element van ongehuwde man en vrouw en seks.  
080419  
Nu ik in Servië geweest ben leest dit boek snel weg. Ik herken de verhalen die ik gehoord heb. Ben bang dat ik nooit zal begrijpen waarom mensen oorlog voeren. Meest indrukwekkende van dit boek is het autobiografische element. 
080224  
Begonnen in 'Leven en dood op de Balkan' van Bato Tomasevic. Een autobiografische familiekroniek uit Kosovo, Montenegro en Servië. 'k Ga er eerdaags heen, dus wil ik er ook over lezen. 
080331  Het kost heel wat energie dit boek. Nu bijna op de helft. Het leest niet echt lekker weg... Eigenlijk staat het me enorm tegen en ben ik bang dat ik dit boek niet gelezen ga krijgen.
080219  Begonnen in 'Nachttrein naar Lissabon' van Pascal Mercier. Aanrader van vrienden en collega's. Op de kaft had ik dit boek niet uitgekozen moet ik eerlijk zeggen.

Geen opmerkingen: